7 Kasım 2013 Perşembe

Baltasar ile Blimunda

   Puniccia'nın Kitapları tarafından düzenlenen Ekim ayı okuma şenliklerindeki yazar Jose Saramago’ydu. Ben de okuma şenliği kapsamında yazarın Baltasar ile Blimunda kitabını okudum.


         Baltasar ve Blimunda nobel ödüllü yazar Jose Saramago’nun 1982 yılında yazmış olduğu roman. Yazarın daha önce hiçbir kitabını okumamaış olanlar ve yazarla tanışmak isteyenler için iyi bir seçenek değil bence kitaptan sıkılma ve kitabı yarıda bırakma ihtimallari yüksek. Ben daha önce yazarın körlük kitabını okumuş ve hayran kalmıştım.  Kitap 18. Yüzyışda geçen etkileyici bir aşk hikayesini anlatırken. Kitaptaki aşk savaşta sol kolunu savaşta kaybeden Baltasar ile normal insanların görmediklerini görebilen  annesinin cadı olduğu öne sürülerek engizisyon tarafından yakılan Blimunda aradında geçiyor. Uzun süredir bekledikleri veliahıtın doğumu şerefine manastır yaptıran kraliyet ailesi, Passaparolayı yani insanların uçmasını sağlayacak ilk aleti yapmaya çalışan Peder Bartolomeu kitabın diğer kahramanları arasında yer almakta.

               
         Her ne kadar kitabın başlarında sıkılmış olsam da, kitabı okumaya devam ettim bu sayede bu etkileyici aşka, 18. Yüzyılda geçen bu hikayeye ve en önemlisi Jose Saramago anlatım diline hayran kaldım.  Haftasonu ne yapacağım diye düşünüyorsanız bir Jose Saramago kitabı alın büyüleyici diline kendinizi kaptırın eminim pişman olmayacaksınız.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder