16 Ağustos 2013 Cuma

Haruki Murakami 1Q84

Haftanın son iş günü herkese merhaba,

Aranızda Haruki Murakami’ yle henüz tanışmamış olanlar varsa hafta sonu bir değişiklik yapıp kendinize bir Haruki Murakami kitabı hediye edebilirsiniz. Kitabınızı alın kemerlerinizi bağlayın ve Haruki Murakami’nin büyülü dünyasına adım atın. Emin olun bu deneyim daha önce okuduğunuz kitaplarda edindiklerinize benzemeyecek. Kimi zaman şaşıracak, çoğu zaman bu kadar da olmaz diyeceksiniz, büyük bir merakla kitabı bir solukta okuyacağıza emin olun. Kitap bittikten sonra yazarın hayal gücüne hayran kalacak, kitaptan çok keyif aldığınız fark edecek ve yazarın yeni bir kitabını alacaksınız.

Ben yazarın ilk İmkansızın Şarkısı kitabını okudum. Yazarı daha önce okumamış ve fantastik dünyasına alışık olmayanlar için yazarı tanımak ve alışmak için iyi bir başlangıç olabilir. İmkansızın Şarkısını Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında, 1Q84 ve Sahilde Kafka izledi.  En son da Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu’nu aldım ama henüz okumaya başlamadım.

Bugün size bahsetmek istediğim kitap ise bence yazarın başyapıtı olan 1Q84. Kitap tam 1256 sayfa. Kitabı okurken çevreniz tarafından bu kitap da okunur mu çok uzun ya da ansiklopedi mi okuyorsun şeklinde söylemler alabilirsiniz aldırmayın, kulaklarınızı tıkayın ve bambaşka bir dünyanın kapılarını aralayın J

Kitabı yazarken yazar George Orwell’in 1984 kitabından esinlenmiş zaten kitabı okurken de bu esintiyi farkedebilirsiniz. Ben 1984 romanını okumamıştım o yüzden bu kitabı okurken çok merak ettim ve bu kitap biter bitmez okuduğum ilk kitap  George Orwell 1984 kitabı oldu. Kitapla ilgili ayrıntılar için Buraya tık. Zaten kitabı adı da 1984’e atıfta bulunuyor.

Kitapta aşk var hem de en imkansızından, macera var hem de en tehlikelisinden, paralel evrenler, kötü adamlar, kötü adamların peşinde iyi insanlar var. İnsan hayatı boyunca bir insanı sevip, onu bekleyebilir mi, ya da sadece sevmek dünyayı değiştirebilir mi, gördüklerimizin, inandıklarımızın ne kadarı gerçek bu gibi soruları merak ediyorsanız bu kitap tam size göre.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder